Evden Kaçmak İstiyorum

evden kaçmak istiyorum

Evden kaçmak istiyorum düşüncesinin neredeyse aklına gelmeyen kız yoktur. Hele ki en çok ergen yaşlarda insanın ailesinden görmüş olduğu psikolojik baskı bu düşüncenin asıl nedenidir.

Bu yazıyı baştan sona sıkılmadan okuyarak, kafanızda çoğu şeyi canlandırabilirsiniz. Peki neden bir kız evden kaçmak ister bu konu çok önemlidir. Genelde evden kaçmak isteyen insanların aslında ortak özellikleri çok fazladır.

Bu özellikler genelde şu şekildedir;

  • Fiziksel veya psikolojik olarak baskı ve şiddet.
  • Özgürlüğünün kısıtlanması ve istediği hayatı yaşayamamak.
  • Kendi fikirleri ve görüşlerine saygı duyulmaması.
  • Hayallerinin peşinden gitmek isteyip engellenmesi.
  • Maddiyata bağlı diğer etkenler.

Aslında bana göre evden kaçmak diye bir tabir yoktur. Hayat zaten bizim değil mi? O zaman neden bir yerden kaçmak isteyelim ki? Bir insan bir yerden kaçmak istiyor ise o zaman orada zorla tutuluyor demektir. Bana göre ben böyle düşünmekteyim.

Yurt dışında insanlar 18 yaşında sonra reşit olduktan sonra, çoğu kişinin ailesi istediği gibi yaşamasına izin veriyor, çoğu kişinin ailesi de kendi ayarları üstünde durmasını istiyor. Peki bizim ülkemizde neden hala 18 yaşında reşit olduktan sonra ve devamında aile baskısı üzerimizde oluyor? Yıllardır bunu düşünmeden edemiyor değilim.

evden kaçmak istiyorum
evden kaçmak istiyorum

Evden kaçmak diye o yüzden bir kavram benim için yoktur. İstemediğim yerde durmak istemiyor, kendi başımın çaresine bakmak istiyorum mantığı vardır. 18 yaşından küçük ve reşit değilseniz zaten evinizden ayrılmanız ve kendi başınıza bir hayat kurmanız imkansızdır. Bunun sebebi ise her ne yapmak isterseniz isteyin, istediğiniz çoğu konularda ev tutma, çalışma, sağlık vb gibi durumlarda yaşınız tutmadığı için veliniz gerekecektir.

Bu yüzden 18 yaşından küçükseniz kafanızdan kaçma gibi bir düşünceyi çıkarmanız gerekmektedir. Ama mesela reşit değilseniz de şu şekilde bir yol izleyebilirsiniz. Artık dananın kuyruğunun koptuğu yere geldiyseniz, sizi çok seven bir akrabanızın yanında yaşamayı tercih edebilirsiniz. Bu şekilde bir nebzede olsa ailenizden uzak kalırsınız. He ama derseniz ben akrabalarımı da sevmiyorum, o zaman reşit olana kadar ailenize mecbursunuz.

Reşit olmanıza diyelim bir kaç yıl var. Bu süre zarfında yazları veya boş zamanlarınızda boş boş gezmek yerine, bir işe girerek ufakta olsa birikim yapabilirsiniz. En azından evden gideceğiniz zaman cebinizde sizi uzun süre idare edecek paranız olacaktır.

Evi Terk Ettim, Ya Sonra?

Dışarıda maalesef hayat sandığınız kadar kolay değil. Yani evi terk ettiğiniz zaman hayat neşeyle dolmuyor insan. Bunun sebebi maddiyat ve dışarıda yaşam koşulları hiçte sandığınız kadar kolay değil.

Şu şekilde düşünün 2020 yılında evi terk ettiniz ve çalışırım kendime bakarım dediniz. Bir anda pandemi başladı ve işsiz kaldınız diyelim. Peki bu durumda ne yapacaksınız? Birikiminiz varsa sizi bir nebze idare edebilir. Fakat birikimiz yok ise ve zor durumdaysanız, ailenizin yanına geri mi döneceksiniz? O halde evi terk etmenin hiç bir anlamı kalmayacak. Çünkü aileniz sizi kabul etse bile eskisi gibi bir ev hayatınız olmayacaktır.

Yani evi terk etmek istiyorsanız maddi durumunuz kötü olmaması lazım. Bunun içinde dediğim gibi birikim yaparak kendinizi garanti altına alabilirsiniz.

Okuyorum Evden Kaçmak İstiyorum?

Ben şu anda 24 yaşındayım ve güzel bir hayatım var. Fakat öncesinde her gün şikayetçi olduğum bir hayatım mevcuttu. Bu kısım okuyorsanız geçerli. Eğer okumuyorsanız alttaki başlıktan başlayabilirsiniz. Bunun sebebini de aşağıda anlatıyorum.

Ailemden hayatım boyunca hiçbir şekilde fiziksel bir şiddet görmedim. Fakat psikolojik olarak şiddet ve baskı çok gördüm. Bu durum lise hayatımın başlaması ile ortaya çıktı. Ders, okul, sınav stresleri derken, ailemin sürekli bana olan baskısı artık önemli derecede beni stres ve bunalıma sokmaya başlamıştı.

Sürekli bana olan tavırlarından tutun, sanki yaptığım her şey onların gözünde beni küçümsemeye yetiyordu. Ergenlik çağında bir insana destek olmak yerine, sürekli ona psikolojik bir baskı yaparsanız, bunlar kalıcı hasarlara neden olabiliyor. Fiziksel bir şiddet görmüş olsam en azından vücudum iyileşirdi. Ama psikolojik şiddet gördüğünüzde zaman ne kadar geçse de, insan hayattan soğuyor.

Bu durumu çevremden tutun sosyal ortamlarda, forumlarda dahi insanlar ile paylaşsam, onlar senin ailen demekten öteye gitmiyorlardı. Sürekli bir nasihat veren insanlardan tutun, sizi anlamayan ve hayatınızı bilmeyen insanların yorumları ile karşılaşıyordum.

Okula geç kalsam sorun, geç yatsam sorun, dışarda az gezsem sorun, bilgisayarda az vakit geçirsem sorun yani kısaca her şey sorundu. Robot gibi bir hayat ve ailemin istediği gibi bir hayat yaşamaya zorlanıyordum. 18 yaşıma girmeye günler kala, artık kafamda evden kaçmak istiyorum düşüncesi daha da belirginleşmeye başlamıştı. Yazları çalışıp biriktirdiğim bir miktar paramda mevcut, fakat hala nereye gitmek istediğimi bilmiyordum. En büyük sorunda zaten kararsızlıktı.

Daha sonra bu kararsızlığımı şu şekilde yendim. Eğer okuyorsanız ve evden ayrılma gibi bir niyetiniz var ise, lisenin bitmesini bekleyin. Üniversite için gittiğiniz şehirde hem iş bularak, hem de okuyarak kendinize bir hayat kurabilirsiniz. Daha sonrasında okulunuzda bitip mesleğinizi elinize aldığınızda, bir daha eve dönmenize gerek kalmayacaktır. Bu süreçlerde hem maddi birikim yapmış olursunuz, hem de mesleğiniz olmuş ayrı bir şehirde hayat kurma şansınız olmuş olur. Fakat bu zaman dilimine gelene kadar mecburiyetten ailenize katlanmanız gerekecektir.

Okumuyorsanız, Hiçbir Mesleğiniz veya Birikiminiz Olmadan Evden Kaçmak İstiyorum?

Bu bölümü yaşamış bir arkadaşımın ağzından yazıyorum. Eğer hiç bir birikim, meslek sahibi olmadan evi terk etmek istiyorsanız, %99 oranında kötü yola düşmeniz an meselesidir. %1’lik dilim şanslı olanların kurtuluşudur diyebiliriz.

Arkadaşım 18 yaşında evden kaçmış. Yine söylüyorum 18 yaş altında böyle eylemlere kalkışıp başarılı olsanız bile, hayatınız aşırı zor olacak ve her yerde aileniz yani veliniz istenecektir. Eğer tıpış tıpış eve dönmek istemiyorsanız, bu düşünceyi aklınızdan çıkarın.

Evden ayrılmak istediğinizde aşağıdaki tarz şeylerle karşılaşmanız muhtemel olacaktır;

  • Sevgili erkek arkadaşın yanına gitmek.
  • İnternetten tanışıp gel ben sana bakarım diyen birinin yanına gitmek.
  • Gidecek yerinizin olmaması, kafanıza göre bir yere gitmek ve çalışmak.
  • Ortada kalmak, acından ölmek üzereyken eve geri dönmek.

1 – Genelde en çok karşılaşılan durumlar, birinci ve ikinci seçenektir. Bu tarz sevgilidir yada netten tanıştığınız birinin lafı ile evi terk etmeyin! Bu kişiler bir gün ben kendime bile bakamıyorum, sen kendi yoluna git diyebilir. Yada istediklerini alıp sizi kapı dışarı atabilirler. Bu durumda kötü yola düşme şansınız %99’luk dilimde olacaktır.

2 – Üçüncü seçenek ise maddi birikim yaptıysanız, yazlık iş olan ve yazlık bölgelerde iş veren otel gibi yerlere gidebilirsiniz. Eğer bu şekilde bir yerde iş bulabilirseniz, tüm yaz boyunca kira ve ev fiyatları pahalı iken, size kalacak yer sağlayan bir işte masrafınız olmadan çalışma şansı sağlayacaktır. Yemek, kira, elektrik, su vb giderler olmayacağından dolayı, tüm yaz birikim yapma şansınız olacaktır. Bütün yaz kazandığınız para sayesinde, kışın farklı bir şehirde daha ucuz hayat şartları ile yaşama şansınız olabilir.

3 – Dördüncü seçenek ise eve dönme gibi durumunuz yok ise, yine sizi %99’luk durumda kötü yola düşürebilir. Eve dönerseniz de hayat eskisi gibi olmayacaktır.

En güzel seçenek üçüncü olan seçenektir. Hem bu sayede kendinize yeni ve güzel bir hayat kurma şansınız olacaktır. Tek kolay ve pratik seçenek bu yönde olabilir. Bu seçenekler tabi ki basitleştirilmiş olmakla beraber, herkesin kendi vereceği kararlardır. Unutmayın evi terk etmek ciddi ve sorumluluk gereken bir karardır. Çok iyi düşünüp karar vermeniz gerekmektedir. Bir sonraki yazında ise size sugar daddy hakkında detaylı bilgiler vermeyi düşünüyorum. Belki daha farklı bilgileri de öğrenme şansınız olacaktır.

Eğer böyle bir düşünceniz var ve ne yapacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki yorum kısmına içinizi dökebilirsiniz. Yada yardım istiyorsanız yorum kısmındaki mail alanına size ulaşabileceğim geçerli bir mail adresi yazabilirseniz, size ulaşım sağlayabilirim.

“Evden Kaçmak İstiyorum” için 4 cevap

  1. Tuğba Çiftçi Avatar
    Tuğba Çiftçi

    Merhaba çok doldum size de anlatmak istiyorum çünkü sabrım iyice tasmaya basladı. Ben 13 yasımda istemeyerek kapandım ailem baskıcı ve muhafazakar, su an 17 yasındayım ve aileme açılmak istediğimi söyledim çok ağır bir tepki verdiler abim bir daha bu konuyu açarsam beni fena halde döveceğini söyledi. Akraba binası zaten amcam falan da sorun çıkarır zaten bu duruma. Beni isten aldılar okuldan da almıslardı zaten açıktan okuyordum işten çıktıktan sonra hiçbi sosyal hayatım kalmadı her sey yasak zaten dısarı cıkıp gezemezdim. işten alma sebebi ise bana telefon almıyolardı ben kendim alıp gizli kullanıyordum öğrendiler bitti sonra hersey. Şimdi ise düşüncelerimde boğuluyorum ağlamaktan gözlerim şişti buna daha fazla katlanamayacağım napcam bu halde

    Beğen

  2. Aile baskısından dolayı artık ailem ile yaşamak istemiyorum ve evden kaçmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce?

    Beğen

  3. Sonunda Evden Kaçtım Avatar
    Sonunda Evden Kaçtım

    Bu yorumu size teşekkür için yazıyorum. Size attığım maile geri dönüş yaptığınız için ayrıca teşekkür ediyorum.

    19 yaşımda okulu bırakıp çalışma hayatına başlamıştım. Fakat hayatım iş ve ev arasında geçiyor, ailem tüm hayatımı kısıtlıyordu. Bu hayattan bıktığım için evden kaçmak istedim çünkü artık dayanamıyordum. Her şeyime kısıt getirilmiş neredeyse hiç bir şey yapamaz durumdaydım. Konudaki paylaştığınız mail adresine mail attım ve bana desteğiniz sayesinde kendi hayatıma başladım. İyi veya kötü fark etmeksizin artık kendi hayatıma sahibim ve çok güzel para kazanıyorum gerçekten ne kadar teşekkür etsem azdır.

    Beğen

  4. Arkadaşımla beraber evden kaçmayı planlıyoruz. Bize yardımcı olabilirmisin mail gönderdik sana teşekkürler.

    Beğen

Yorum bırakın